We for you in
Zamenjaj na: LeitnerLeitner
Novice > mailingLeitner Slovenia 06/2024

mailingLeitner Slovenia 06/2024

Newsletter – 22.07.2024

Predlogi davčnih sprememb poslani v javno obravnavo

Ministrstvo za finance je v javno obravnavo predložilo paket predlogov davčnih sprememb. Če bodo spremembe potrjene tudi v Državnem zboru, se bodo uporabljale za davčna obdobja od 1. januarja 2025 dalje. V nadaljevanju predstavljamo nekatere najpomembnejše novosti.

1 Davek od dohodkov pravnih oseb (DDPO)

Na področju davka od dohodkov pravnih oseb so predvidene naslednje spremembe:

  • Davčne izgube bo možno koristiti le v naslednjih 5-ih davčnih obdobij po njihovem nastanku (trenutno koriščenje ni časovno omejeno). Za izgube iz obdobij do začetka uporabe spremembe se predlaga možnost koriščenja v naslednjih 7-ih davčnih obdobjih.
  • Ukinja se t.i. pravilo o tanki kapitalizaciji, ki omejuje davčno priznavanje obresti iz financiranja med povezanimi osebami glede na razmerje med dolgom in kapitalom. V okviru pravila o omejevanju priznavanja obresti iz ATAD direktive (54.c člen ZDDPO-2), se absolutni znesek priznanih presežnih stroškov izposojanja zviša na 3.000.000 EUR.
  • Neizkoriščeni del olajšave za vlaganja v digitalni in zeleni prehod se lahko prenaša v naslednjih 5 davčnih obdobij po obdobju vlaganja (trenutno prenos ni možen). Prenos neizkoriščenega dela olajšave za digitalni in zeleni prehod bo možen le za vlaganja, ki bodo izvršena po začetku uporabe spremembe.
  • Ukinja se poseben režim ugotavljanja davčne osnove z upoštevanjem normiranih odhodkov.

2 Dohodnina

Na področju dohodnine so predvidene naslednje spremembe, po posameznih področjih:

2.1 Dohodek iz zaposlitve

  • Posebno znižanje davčne osnove za strokovne kadre iz tujine. Novim davčnim rezidentom Slovenije se prizna znižanje dohodnine v višini 7 % prejete plače, pod naslednjimi pogoji:
    • v zadnjih petih zaporednih davčnih letih pred nastopom dela v Sloveniji niso bili davčni rezidenti Slovenije in v tem obdobju niso imeli obdavčljivih dohodkov z virom v Sloveniji iz naslova dohodkov iz zaposlitve ali dohodkov iz dejavnosti;
    • imajo v pogodbi o zaposlitvi zagotovljeno plačo v višini najmanj 2-kratnika zadnje znane objavljene povprečne letne plače zaposlenih v Sloveniji;
    • ob nastopu dela v Sloveniji še niso dopolnili 40 let starosti.

Zmanjšanje dohodnine bo možno 5 zaporednih davčnih let, kot prvo davčno leto se šteje leto, v katerem delavec nastopi delo.

  • Davčna ugodnost za nagrajevanje delavcev v inovativnih zagonskih podjetjih v obliki deležev ali opcij v družbi, v kateri so zaposleni. Ugodnejša davčna obravnava predvideva odlog izračuna davčne obveznosti od bonitete in obveznosti za plačilo prispevkov za socialno varnost. Obveznost izračuna davčne obveznosti od bonitete je odložena do trenutka nastopa enega izmed naslednjih dogodkov:
    • odsvojitve delnic ali deležev,
    • prenehanje pogodbe o zaposlitvi,
    • prenehanje, preoblikovanje delodajalca ali
    • ko se delodajalec ne šteje več za plačnika davka po zakonu, ki ureja davčni postopek, ali
    • če je od pridobitve delnic ali deležev preteklo deset let.

Ugodnosti ne veljajo za delavce, ki so kapitalsko udeleženi v inovativnem zagonskem podjetju ali v nadrejeni družbi v višini najmanj 10 %. Ugodnost velja le za delodajalce, ki so vpisani v register inovativnih zagonskih podjetij na podlagi posebnega zakona.

  • Izvzetje iz sistema brutenja dohodkov v naravi za prejete delnice/deleže: Boniteta v obliki delnic ali deležev se ne poveča s koeficientom davčnega odtegljaja (brutenje), kot je to sicer določeno za dohodke v naravi, kadar dohodek prejet v denarju ne zadošča za plačilo dohodnine in obveznih prispevkov za socialno varnost od bonitete. Odstop od splošnega pravila o brutenju je možen, če se hkrati ne uporabi posebna davčna ugodnost za dodelitev delniških opcij (oprostitev v višini 35% vrednosti bonitete) in če plačnik davka v obračunu davčnega odtegljaja obvesti davčni organ, da brutenje ni bilo izvedeno. Stopnja akontacije dohodnine za boniteto, ki se jo ne obruti, znaša 25 %, pri obračunu pa se tudi ne upošteva davčnih olajšav.
  • Boniteta za zasebno uporabo službenega osebnega vozila na električni pogon. Predlaga se, da se boniteta za zasebno rabo službenega osebnega vozila na električni pogon ne določa več v vrednosti nič, ampak se ta določi v višini 0,75 % nabavne vrednosti vozila mesečno (za ostala vozila je vrednost 1,5 %), od vključno davčnega leta 2029 dalje.
  • Dodatno oproščene bonitete. Predlaga se, da se za boniteto ne šteje:
    • zagotavljanje električne energije delojemalcu za polnjenje osebnih vozil delojemalca na nekomercialnih polnilnih postajah delodajalca in
    • uporaba kolesa, ki ga delodajalec zagotavlja delojemalcu (z ali brez električnega pogona), vendar največ enega kolesa na zaposlenega na pet let in pod pogojem, da nabavna vrednost kolesa vključno z DDV ne presega 2.000 EUR.

2.2 Dohodek iz dejavnosti

  • Ugotavljanje davčne osnove od dohodkov iz dejavnosti z upoštevanjem normiranih odhodkov:

Na področju obdavčitve t.i. normiranih s.p.-jev se predlagajo naslednje spremembe:

  • zaostrujejo se pogoji za vstop v sistem normiranih odhodkov. Za vstop v sistem prihodki iz dejavnosti v predhodnem davčnem letu ne bodo smeli znašati več kot 60.000 EUR (sedaj 50.000 EUR oz. 100.000 EUR).
  • zaostrujejo se pogoji za obvezni izstop iz sistema normiranih odhodkov. Izstop je obvezen, če povprečje prihodkov iz dejavnosti v dveh zaporednih predhodnih let presega 60.000 EUR (trenutno 150.000 EUR).
  • Znižuje se višina normiranih odhodkov:
    • a) če je bil zavezanec v davčnem letu obvezno zavarovan na podlagi samozaposlitve za polni delovni čas neprekinjeno vsaj devet mesecev (zaposlovanje druge osebe ne bo več odločilno)
      Prihodki v EUR Normirani odhodki
      do 60.000 80 %
      nad 60.000 0 %
    • b) če zavezanec pogoja v zvezi vključenostjo v zavarovanje ne izpolnjuje:
      Prihodki v EUR Normirani odhodki
      do 12.500 80 %
      nad 12.500 do 30.000 40 %
      nad 30.000 0 %
  • Dodaja se obveznost razkritja zneska prihodkov, ki so doseženi s povezanimi osebami in osebo, s katero je zavezanec v delovnem razmerju na podlagi sklenjene pogodbe o zaposlitvi, v letnem davčnem obračunu.
  • Omejitev prenosa neizkoriščenih izgub in koriščenje olajšave za vlaganja v digitalni in zeleni prehod. Ukrepa sta identična kot pri davku od dohodkov pravnih oseb.

 

    • c) Ostalo
  • Ukinja se eden od pogojev za uveljavljanje davčnih olajšav za rezidente držav članic EU/EGP. Zavezancu v postopku uveljavljanja olajšav ne bo več treba izpolnjevati pogoja, da so dohodki, doseženi v Sloveniji, v državi rezidentstva izvzeti iz obdavčitve ali neobdavčeni.
  • Javni uslužbenci in funkcionarji. Predlaga se črtanje posebne davčne osnove za javne uslužbence in funkcionarje, ki so napoteni na delo v tujino.

Avtorji


Let's get in touch!
Kontakt